Knäckebrödsdansen .

Vilken succé !

Har läst lite om historien bakom denna dans och det visar sig att den kommer från " ballongdansen " men att dom 4 grabbarna bytt ut ballonger mot knäckebröd .

De 4 pojkarna ( hah , pojkarna .. ) går på Soltorgsgymnasiet i Borlänge och " knäckebrödsdansen " är en tradition på deras skola .


- Fyra ettor gör det varje år. Man utses under nollningen. Det är de som gjort det tidigare år som får välja ut och det är frivilligt att vara med. "
Citat & bild från Dalarnas tidning .

Som vissa säkert vet blev dessa pojkar upptäckta på youtube då dom lagt ut ett klipp som tv4 upptäckte .

Otroligt rolig idé och något som jag absolut skulle kunna tänka mig att göra .
Kanske med lite mer knäckebröd  ...



Har nästan nyss ätit , det var helt okej . Kände dock nästan ingen smak alls då mina smaklökar inte fungerar som de ska när man är förkyld ..

Var tvungen att ta disken själv idag , normalt sett brukar jag och min bror hjälpas åt men han var väl för lat idag .

Aja , ska fortsätta städa mitt rum nu . Det ser inte ut som det brukar göra ...
Förresten , ska lägga upp lite mys - bilder på hundarna från helgen . Så kolla gärna lite längre ner i bloggen från helgens skrivandes så kanske ni upptäcker lite bilder .

/ Penu



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0