090511 - Världens längsta inlägg !

Haha angående det där med att inte dricka så mycket ....
- Det var inte mängden som gjorde det utan det var procenthalten "


Var länge sen man skrev nu ...
Kan ta dagarna var för sig ;
Lördag : Var med Irre och Malin , vi tog åtta bussen ner mot stan . Träffade lite folk och sen satte vi oss i en lekpark och drack lite . Aka krök . Där satt vi och blev lite lagomt bakom flötet , sedan begav vi oss in mot stan och bilarna ! Gick runt med cider i händerna och var allmänt trevliga mot allt och alla . Närmare kvällskvisten kom folket , the partypeople likosom . Hängde med dom , och sen fick vi åka runt med Simon i hans bil . Där sov jag gott kan jag ju säga . Haha . 
Kvällen slutade gott
precis som allt annat ! Man tackar mitt partypeople - crew och alla andra för den delen !

Söndag :
Mor väckte mig kl 5 på morgonen ja , och med tanke på att jag var hemma runt 4 på natten så blev det ungefär 1 timmes sömn . Men det var bara att gå upp och springa till bussen som gick 5:30 från ICA . Kom till stan mycket tidigare än väntat så jag fick vänta på mitt tåg i 45 min . Somnade på en bänk precis som en annan stackars snubbe där i vänthallen . Men skönt var det , som tur var så vaknade jag innan mitt tåg hann åka . Det kom t.o.m. in en kvart tidigare , ibland måste man ju bara älska Upptågen för det .
Kom fram till Spånga typ 8:45 , mötte Patric och Viktor på väg mot skolan så jag hänkade på dom .

Och det roliga var att vi hade fått fel information från Owe så vi skulle egentligen inte vara i skolan förrns 9:50 och inte kl 8 . KUL KUL KUL !
Hur som helst , jag fick börja med att stå ute med Tessan och dela ut " Tipsrunde - lappar " till folk som egentligen bara var här får att kolla på djuren . Vissa ville väl gå runt å gissa på en massa värdelösa frågor om djur , en av frågorna var: Vad säger Spångas gris Gorm ? 1. Hurra hurra !!!  X. Nöff nöff  2. Mjaaooou
SUCK , redan då hatade jag tipsrundan . Ja menar så dumma är väl inte barn !?
Jag är inte bitter .
Efter att ha stått med dessa lappar i två timmar i regn och solsken fick jag vara i Friflyningsvoljären med alla vilt flygande fåglar . Och alla besökare som kollade på den vita påfågeln heeeeeeeela tiden . Och alla dryga ungar som skulle jaga fåglar och kasta sten i dammen osv osv . FYFAN FÖR BARN ibland .Självklart drygade jag tillbaka , kan berätta om två ungar runt 8-9 åldern en kille och en efterhängande liten brud ... ;
Jag till ungarna som stod och kastade sten i fågeldammen ; Ni får inte stå där och kasta sten i dammen !!
Killen : Nehe , jag som trodde att man fick kasta macka här .. ( Med världens kaxigaste attityd )
Jag : NEJ det får man verkligen inte , vafan tror du !? Lägg ifrån er stenarna och sen går ni bort från dammen .
Då blev det tyst och sen gick dom . Älskar att leka polis .

Vissa besökare kan bara vara hur gulliga som helst också , som en tjej som kom fram till mig ... ;
Tjejen : När kommer påfågeln att fälla ut sin " svans " igen ?
Jag : Den gör det när den vill och känner för det :)
Tjejen : Jahaaa , man måste ha tålamod om man ska hinna se .
Jag : Ja precis :)
Fast självklart skulle jag sitta och driva för mig själv sen , så jag tog fram " klockan " på armen och sa : Mjaaa den kommer nog fälla upp fjädrarna om ca 5 min .
Hahaha , som tur var så såg hon inte när jag satt och drev för mig själv på en stubbe mitt i voljären .
Älskar att driva med folk , men hon var tyvärr för liten för att förstå att jag bara var sarkastisk . Synd .

Nu jäklar blev det långt men jag är " tyvärr " inte klar än ..


Efter 2 timmar i friflygningsvoljären fick jag gå upp till Fågelrummet och vara där med alla papegojor , sköldpaddor , scheltopusiken ( kopparödlan ) , stäppvaranerna och leguanerna . Stod där med nån 3a och Agust , men 3an gick och då joinade Sara mig i Fågelrummet .. Svarade på frågor och lyssnade på besökares dumma kommentarer , haha det var nog det roligaste på hela dagen !
Mamman till sin son på 4-5 år : Kolla iguanen ( det dom kallade den gröna leguanen ) , den är inte farlig .
Det dom säkert inte visste var att leguaner faktiskt är farliga , dom kan piskas med sin svans otroligt hårt så vi elever får inte ens ta ut dom utan det måste alltid djurskötarna göra .
En annan grej som Sara hörde när hon var inne i terrarierummet var :
Besökare efter att ha kollat på skylten om daggecko : Dagg - ecko ( precis som hon / han uttalade det ) , dom måste nog gilla dagg !

Det var inte denna skylt dom hade sett , utan den i terrarierummet som sagt var ..

Fyfan vad roligt jag hade åt denna , för det första så säger man Dag - gecko och för det andra så äter dom insekter och nektar . Älskar andras misstag :'D

Hur som helst , självklart tog jag och Sara ut en o annan sköldpadda och visade alla småbarnen och jisses vad poppis man blev då ! T.o.m. kopparödlan var snäll mot mig igår när jag tog ut den . 



Nu orkar jag inte berätta mer om expot . Haha .

Kom hem runt 17:30 ... Insåg att jag hade glömt min hemmanyckel hos mor i stressen imorse . Pappa och resten var ute på Visingsö och kollade hus och min bror kom inte hem förrns 20-21 eftersom han var kvar i Gävle .
SUCK tänkte jag och somnade framför dörren , frös som satan gjorde jag . Sen kom jag på att jag kunde lägga mig på baksidan i soffan där så jag gjorde det istället . Kallt som faan var det ute ! Sov ute i nästan 3 timmar innan pappa och dom kom hem . Sen gick jag upp och la mig vid 20 , och sen vaknade jag imorse . Kommer inte ihåg vad som hände igårkväll , bara att jag gick upp och la mig så jag måste ha sovit i över 20 timmar idag .

Ögonen sved som satan och jag var fortfarande trött så jag stannade hemma idag , har feber också . Fyfan om det är Kristina som smittat mig . Blääääääääää .

Nej nu måste jag sluta skriva , det blir alldeles för långt ! :D

/ Penu


Kommentarer
Postat av: lillemor

skönt å sova mindre trevligt med feber

2009-05-11 @ 20:39:08
URL: http://girlzzz.blogg.se/
Postat av: malin

vad gjorde du ute till 4? ;O <3

2009-05-12 @ 22:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0