090518 - Piercingar & Aquaria .

Ja som sagt var så var A och B klassen till Aquaria vid Grönan idag . Var helt okej , och definitivt mycket roligare än skolan !
Blev guidade av våran lärare och sedan fick vi svara på en mängd olika frågor om tex säkerheten , arbetsmiljön osv . Plus att vi fick gå " bakom kulisserna " , det är ett privilegium med våran skola .. Vi får nästan alltid vara " behind the scenes " så att säga . Men men , vi fick sluta runt 11 - 12 och då åkte jag , Thilda och Sara in till stan och käka på donken . Sen bar det iväg till Blue Fox där Sara skulle göra sin smiley och jag bad om ett papper , så imorgon gott folk ! Då jääävlar blir det en ANCHOR ! :D Lagomt taggad kan jag ju säga ;) Och det var t.o.m. billigare där än på Swahilibob , så alla andra som vill göra detta rekomenderar jag Blue Fox istället . Dom tar 700 för första , 600 för andra och 500 för tredje , medans Swahilibob tar 800 .

Tog med mig min brors kamera imorse i hopp om att knäppa lite snygga bilder , men för det första så var den nästan död och inte nog med det ! Min bror hade tagit ut minneskortet . Så det blev lite kassa mobilbilder , men där är alltid något ..


En liten del av regnskogen .


Muräna i stora hajtanken .



Samma muräna plus nåra fiskar ..


SUDDIG bild på hajar .


Ehm , jaa .. Inte världens bästa fotograf ! Haha


" Lilla "saltvattensakvariumet .


Lilla saltvattensakvariumet .


Nån fisk , sjöstjärnor , sjögurkor , eremitkräftor och nån ball dolkbensfisk tror jag den hette ....


... som förövrigt såg ut som den simmade ( ungefär som en rocka ) men den hade dock ben ^^


Nån slags konstig fisk .


Det här var min favorit ! Så jävla söt !


" Bakom kulisserna " :
Hajtanken .


" Bakom kulisserna " :
Hajtanken på höger sida , längre bort i bakgrunden var det ett separat akvarium med diverse korallodlingar .


" Bakom kulisserna " :
Odlingen ..


" Bakom kulisserna " :
I denna odling fanns det rom ..


" Bakom kulisserna " :
Bebis - sjöhästar .


" Bakom kulisserna " :
Ett stycke Thilda plus sjöhästarna .


" Bakom kulisserna " :
Lilla satlvattensakvariumet sett från ovan .


Balla anemoner eller vad det nu var ... Haha , dom såg ut och vara självlysande iallafall !


Eh jaaa , det var det ..
Så såg min dag ut i stort sett ^^ Var jävligt härligt faktiskt , ser fram emot imorgon .. Har ju bara en lektion , slutar runt 11 ;) Då ska jag in till stan och pierca mig ! :D

Men men , ska fixa det där papperet med min far snart men vi hörs nog senare antar jag .

/ Penu


Kommentarer
Postat av: johanni

Härmapan ;)

2009-05-18 @ 19:33:34
URL: http://catubig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0