090925 - HEJDÅ FURUVIK !

Sitter på tåget nu , vi gick på 17:37 .. SÅ JÄKLA SKÖNT !
Kan knappt tänka mig att jag ska få ligga i min egen säng och slippa laga mat varje dag . Usch , längtar verkligen inte tills jag blir vuxen . Haha !

Men men så kan det gå !

Kan väl passa på å lägga in lite bilder nu på en gång , medans jag är på G så att säga !


Jag & Thilda fick göra stallet idag eftersom L jobbade så gjorde hon fäboden . Sååå , vi började med att släppa ut alla hästarna och göra " ponnystallet " vilket innefattar marsvin , kaniner och tuppar ( som vi trodde var höns .. ) samt två pärlhöns ( hatobjekt ! ) .


Här har vi släppt ut Sjuan , Busan och Mimmi .


Här har vi lilla falabellan Moondancer innan vi släppte ut gänget på 5st på stallplan .


Marsvin .


En fet kanin som vi säkert gjort ännu fetare :)


Mer marsvin .


Ännu fetare kaniner , förresten så var alla bilder på marsvinen och kaninerna från " ponnystallet " .


Eftersom vi var klara en kvart innan frukost så passade vi på att gosa med hästarna lite ..
Här har vi en bit av Theo , Thilda som kelar med Moondancer , samt Vega , Joker och Tyra .


Kelgoa Moondancer aka Mooni .


Efter frukost fick jag och Kim mocka hos kamelerna medans Thilda gjorde rent hos råttorna / mössen och mockade hos lemurerna .


Ja sådär kan Kim se ut .


Efter lunch fick jag och Thilda fylla säckar med halm uppe på vinden .


Sen kelade vi lite mer med hästarna eftersom vi var klara galet snabbt . Sen gick vi tillbaka och tog det lugnt .

Efter lunch kom det en leverans och då rensade vi i kylen och ställde in allt sen tog vi in hästarna och gjorde ponnystallet som vanligt .

Det var våran sista dag i korta meningar , så jäkla skönt å få komma hem nu .

Som sagt var i det andra inlägget så ska jag lägga mig i sängen och slappa nu !
Hörs hörs .

/ Penu





Kommentarer
Postat av: dinfru

jisses tilda ser ju ut som en jätte brevid den där lilla moondancer haha! nej längta inte tills du blir vuxen, det är ganska hemskt, fast jag e ju inte vuxen men enligt lagen. men vi ska leva lyxliv så du behöver inte laga mat, har kommit på en sån jääävla bra ide så vi kommer bli rika!

2009-09-27 @ 15:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0