100301 - Första dagen på praktiken .

Jadå , idag hade jag å Mathilda våran första dag på Vinsta zoo .
Var helt okej , personalen är ap trevliga så det funkar liksom ! Shappe å Sabine lurade oss att dom var tvungna å borsta tänderna på en fisk där .. Haha så jävla sjukt , dumma praktikanter ni vet ! Hahaha ! 

Hur som helst så fick jag börja i " smådjursrummet " där alla snuskiga hamstrar å söta kaniner å marsvin fanns . Fick städa 8 hamster burar , å göra helrent åt kaninerna / marsvinen . Riktigt slitet å fick ont som fan i ryggen faktiskt meeeen jag å Thilda är ju satsare på praktiken så man står ju ut så att säga , hehe . Fick ju MVG på Furuvik å vi ska faan få MVG nu också !
Efter det fick vi äta lunch , och sen skulle vi packetera levergodis i 1,5kg påsar som vi sedan satte prislappar på å gick ut med i butiken . Sen var det dags att montera hamster och kanin/marsvinsburar . Hahaha , gick bättre för oss än för Christian iallafall . Ni vet karlar ! Sätter högrejen inuti buren å jaa ... män ..
Vi kvinnor är helt enkelt smartare , men det var ju roligt att jag å Thilda hade något att fnissa åt medans vi monterade dom där jääävla burarna .

Haha , hur som helst så erbjöd vi oss att putsa rutorna och luckorna på akvariumen . 60 st sammanlagt .... Hann dock bara med 30 idag så det blir väl stackars Hulda som får göra resten imorgon . Tur hon slipper smådjuren iallafall .


Förresten !
I lördags såg jag å Sara Adam tensta inne i stan , haha helt random . Å jag gick precis bredvid honom , hahaha . Ooooooh liksom ! haha !

Aja , nu ska jag gå å lägga mig tror jag . Är faan as trött , somnade i soffan uppe hos bror när jag kollade på Luftslottet som sprängdes .
Fryser gör jag också , kanske håller på å blir sjuk ?
VI FÅR SE .

/ Penu

Kommentarer
Postat av: dinfru

men putsa rutor på akvarium är ju kul fan!

haha själv ska man ju jobba eller ah jobba o jobba men åka med hovis hela sportlovet så blir jobba för mig med vettu, men får fan massa mat hela tiden så de är najs

hahahaha ja adam tensta! så ba EEYY ADAM! han ba aah tjeena. hahhahaha så skulle vi fan också sagt eey adam this my cool when i cant take it off

2010-03-01 @ 20:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0